Veelgestelde vragen
Wat is Pebbles Kitty Cat Café?
Pebbles Kitty Cat Café is een kattenhuiskamer waar momenteel 6 katten wonen. Onze gasten komen dus op visite bij de katten en kunnen onder het genot van een hapje en een drankje de katten aaien, met ze spelen en natuurlijk getuige zijn van allerlei capriolen. Hoewel ze ook regelmatig graag gewoon lekker een dutje doen!
Wat kan ik verwachten van een bezoek aan Pebbles Kitty Cat Café?
Binnenkomst:
Bij binnenkomst kom je eerst in onze hal. Dit is een kattensluis met dubbele deuren om ervoor te zorgen dat de katten niet kunnen ontsnappen. Zorg ervoor dat de deuren te allen tijde niet tegelijkertijd open zijn! De binnendeur zit op slot en een van onze medewerkers zal zo snel mogelijk naar je toekomen om je welkom te heten en de deur open te doen.
Daarna kun je een plekje uitkiezen of wordt een tafel toegewezen. Is het je eerste bezoek bij Pebbles? Geef dit zeker aan, wij lichten graag ons concept nog toe! Ook wijzen we nog extra op de huisregels. Deze zijn op onze website te vinden, maar ook in het boekje dat op tafel ligt. De huisregels zijn er natuurlijk om het welzijn van de katten te kunnen waarborgen!
Tijdens het bezoek:
Nadat je onze menukaart met allerlei lekkere hapjes en drankjes hebt bestudeerd, komt een van onze medewerkers aan tafel om de bestelling op te nemen. In de tussentijd kun je ook het kattencafé ontdekken. Kun jij alle katten vinden? Sommige liggen lekker op tafel, lopen rond of doen lekker een dutje in een hoge boom. Soms hebben de katten ook zin om te spelen. Vraag gerust aan een medewerker wat het favoriete speeltje is van elke kat! Houdt er rekening mee dat katten ook maar liefst 18 uur per dag slapen, dus het kan ook voorkomen dat ze tijdens je bezoek niet zo actief zijn. Wanneer je jouw bestelling ontvangt, let er dan goed op dat de katten niet stiekem een hapje proberen te stelen. Ze vinden het eeeeeerg lekker, maar mogen geen mensenvoedsel. Na 1,5 uur is het tijdvak afgelopen en kun je bij het raampje bij onze keuken afrekenen. Vergeet niet om onze vitrinekast met merchandise te bekijken, er is voor ieder wat wils. Heel erg bedankt voor je bezoek een graag tot de volgende keer!
Waar komt het idee van een kattencafé vandaan?
Het concept van het kattencafé is ontstaan in Azië. In 1998 werd het allereerste kattencafé geopend in Taiwan. Sindsdien is het concept steeds populairder geworden over de hele wereld en heeft het in 2015 ook Nederland bereikt. Inmiddels zijn er in Nederland zo’n 15 kattencafés, waarvan Pebbles Kitty Cat Café het derde kattencafé was dat haar deuren opende én het eerste en enige kattencafé van Rotterdam.
Waarom betaal ik een entreeprijs van €3,50 per persoon?
Naast de kosten die elk regulier horecabedrijf heeft, hebben wij ook nog extra kosten voor onze katten. Zo hebben wij minder stoelen en tafels in ons café om ervoor te zorgen dat het niet te druk wordt voor de katten. Daarnaast brengt de verzorging van de katten ook extra kosten met zich mee. Denk hierbij aan: dierenarts, vaccinaties, kattengrit, ontvlooien- en ontworming, speciaal dieetvoer etc. De entreeprijs is dus een soort kattenbijdrage. De entreeprijs geldt ook voor kinderen. Let op: er geldt een consumptieverplichting. We zijn immers gewoon een horecabedrijf!
Waarom zijn er huisregels en wat als die overtreden worden?
De huisregels zijn er om het welzijn van de katten te waarborgen, je kunt ze HIER vinden. Hoewel onze bezoekers allemaal kattenliefhebbers zijn en we hopen dat ze respectvol en voorzichtig met onze katten omgaan, kunnen we hier helaas niet altijd van uitgaan. Daarom zijn er huisregels opgesteld. Wanneer de huisregels worden overtreden, zal een van onze medewerkers de desbetreffende persoon/personen hierop aanspreken. In geval van herhaaldelijk of ernstig overtreden, wordt er verzocht het café te verlaten. We vragen alle bezoekers dat ze te allen tijde de aanwijzingen van het personeel op te volgen!
Wat zijn de openingstijden?
We zijn dinsdag t/m vrijdag geopend van 12:00-17:00 en zaterdag & zondag van 10:30-17:00.
Is het café rolstoeltoegankelijk?
Het café is rolstoeltoegankelijk, met uitzondering van het toilet. Bij de entree is een kleine drempel van ongeveer 2 cm, maar ons personeel helpt daar graag mee wanneer dit nodig is! Er is genoeg ruimte in het café om met een rolstoel te kunnen bewegen.
Werken jullie met vrijwilligers?
In het kattencafé werken er ook cliënten van stichting Pameijer. Dit zijn mensen met bijvoorbeeld een (licht) verstandelijke beperking of psychische problemen. Sinds 2021 helpen zij mee in de bediening, keuken en met het verzorgen van de katten. Daarnaast zijn er ook nog een aantal andere vrijwilligers betrokken bij het kattencafé en zijn er medewerkers in dienst.
Wanneer is het druk / rustig in het café?
Meestal wordt het kattencafé het druktst bezocht in het weekend en tijdens de (school)vakanties. Wil je langskomen op een wat rustigere dag, raden we aan om doordeweeks langs te komen (donderdag is het meestal het rustigst) of ‘s ochtends in het weekend.
Hoeveel katten wonen er in het kattencafé?
Momenteel hebben wij 6 katten wonen in ons kattencafé. Pixel, Roffa, Giny, Misty, Luna & Shade!
Waar komen de katten vandaan?
Als onze katten komen uit een lokaal dierenasiel. Zij wonen inmiddels hun hele leven al in het kattencafé! Dit is dus echt hun thuis.
Is dat niet vies, zo’n kattencafé?
Nee hoor! Juist omdat we katten hebben, wordt er extra aandacht besteed aan schoonmaken. Katten zijn juist hele schone dieren die ook een schone omgeving willen. We stofzuigen en dweilen dagelijks. Daarnaast worden de kattenbakken 2 keer per dag uitgeschept en staan ze tevens in een afgezonderde ruimte met een afzuigsysteem. De katten mogen niet in de keuken, opslag of toiletten komen.
Hoe worden de katten verzorgd?
We willen natuurlijk het allerbeste van onze katten. Onze katten krijgen goed voer van het merk Hill’s, hebben altijd toegang tot schoon en vers water en er is het genoeg verrijking voor ze door middel van speeltjes. Ze kunnen zich terugtrekken als dat nodig is. Daarnaast worden ze elke 3 maanden preventief ontvlooid en ontwormd. Ze krijgen uiteraard ook hun jaarlijkse check en vaccinaties bij de dierenarts. En als er toch wat aan de hand is, zit de dierenarts bij ons om de hoek! Op dagen dat we niet open zijn is er ook altijd iemand aanwezig om voor de katten te zorgen. Daarnaast hebben we een bewakingscamera om de katten in de gaten te kunnen houden.
Hebben jullie kittens?
Nee, wij hebben geen kittens.
Ik wil graag meer over de katten te weten komen!
Check op onze website “Katten” of de highlights op Instagram voor meer informatie over elke kat.
Ik bied een kat ter adoptie, kan dat bij jullie?
Nee, wij hebben geen ruimte voor nieuwe bewoners. We adviseren je om even contact op te nemen met een lokaal dierenopvangcentrum.
Moet ik reserveren?
Reserveren is niet verplicht, maar wel aan te raden. Dat kan heel eenvoudig HIER. Zeker tijdens vakanties en in het weekend kom het voor dat we volgeboekt zitten. Je kunt het er ook op wagen en gewoon binnenlopen, maar dan is een plekje niet gegarandeerd.
Welke tijdvakken zijn er?
We hebben tijdvakken van 1,5 uur.
Dinsdag t/m vrijdag
12:00-13:30
13:45-15:15
15:30-17:00
Zaterdag & zondag
10:30-12:00
12:15-13:45
14:00-15:30
15:30-17:00
Kan ik langer blijven dan 1,5 uur?
Alleen als het rustig is en er geen nieuwe gasten binnenkomen, kun je langer blijven dan het tijdvak. Vraag het gerust tijdens je bezoek aan een medewerker of die mogelijkheid er is. We kunnen van tevoren niet garanderen dat je langer kunt blijven.
Mag ik mijn eigen kat of huisdier meenemen?
Nee, dit mag niet. Dit is erg stressvol voor onze katten en waarschijnlijk ook voor jouw huisdier!
Mag ik met kinderen komen?
Kinderen van alle leeftijden zijn welkom, maar ook zij dienen zich – net zoals al onze andere gasten – aan de huisregels te houden. Elk kind is anders, dus we vragen aan ouders/verzorgers om zelf een inschatting te maken of hun kind zich aan de huisregels kan houden en om hun kind tijdens het bezoek zelf te begeleiden. Check deze pagina even voor meer informatie over bezoek met kinderen.
Ik wil mijn reservering annuleren.
Reply op de reserveringsbevestiging die je per mail hebt gekregen, mail of bel ons om jouw reservering te annuleren.
Ik kom te laat voor mijn reservering.
Kom je meer dan 10 minuten te laat? Geef ons even een belletje dat je wat later bent, dan houden we de tafel voor je vrij. Na 30 minuten van de start van het tijdvak, gaan we uit van een no-show en kunnen we de tafel weggeven aan een andere kattenliefhebber.
Zijn er ook mogelijkheden als ik iets te vieren heb?
Die zijn er zeker! Voor verjaardagen of andere feestelijke gelegenheden kunnen we de tafel versieren, geef dit aan bij jouw reservering. Let op: brandende kaarsjes of confetti kan niet i.v.m. de veiligheid voor onze katten!
Daarnaast kun je bij ons ook een High Tea boeken. Deze kost 30,- p.p. (inclusief entreeprijs) en moet 1 week van tevoren worden gereserveerd. Gebruik hiervoor ons contactformulier of geef een belletje!
Het is ook mogelijk om het café af te huren voor jouw feestgelegenheid. Gebruik ons contactformulier voor meer informatie en een prijsopgave.
Kan ik een cadeaubon kopen?
Je kunt bij ons een cadeaubon kopen vanaf 10,-. Deze zijn te koop in het kattencafé zelf of HIER in onze webshop. Je kunt de cadeaubonnen alleen gebruiken in het café.
Hebben jullie ook merchandise?
Ja! In het café verkopen we allerlei leuke kat-gerelateerde merchandise. Superleuk voor jezelf of om cadeau te geven. Ook kun je een gedeelte op onze webshop vinden, maar het meeste is in het café zelf te koop.
Organiseren jullie ook evenementen of workshops?
Ja, die hebben wij ook. We organiseren regelmatig evenementen, zoals Kattenyoga, Movie Night, Cat Painting en meer! Check HIER onze webshop of de home page van de website voor de actuele eventkalender.
Kan ik stagelopen in het kattencafé?
Ja, we hebben regelmatige stagiairs. Check HIER of we momenteel een plekje hebben om stage te lopen.
Zoeken jullie nog medewerkers?
Voor openstaande vacatures, kijk HIER.
Kan ik een donatie doen?
Dat kan zeker! Dat kan via onze webshop HIER.
Ik heb een andere vraag.
Vul ons contactformulier in, mail of bel ons. We helpen je graag verder!